AI integráció

Manapság már minden az AI-ról szól 2025-ben. A legtöbb szoftver, mobilalkalmazás és webalkalmazás már rendelkezik valamilyen AI kiegészítővel vagy döntéstámogató rendszerrel, esetleg asszisztensel. Vannak olyanok, akik szeretik, vannak akik kifejezetten nem, de egy biztos: Az AI elkezdte behálózni a világot és az életünk részévé vált.

Hogyan integrálható mesterséges intelligencia egy szoftverbe?

Az AI integrálása nem olyan nagy ördöngősség, mint azt elsőre gondolnánk. A legegyszerűbb módon úgy történik ez, hogy a megrendelő regisztrál – vagy megbízza a fejlesztő céget, hogy regisztráljon – egy API hozzáférést, például az OpenAI ChatGPT API-ra.  Ez egy titkos kulcs, amivel a külsős szoftver kommunikálni tud az OpenAI ChatGPT mesterséges intelligenciájával és hozzáfér ahhoz az erőforráshoz.

Ezután meg kell tanítani az AI-t arra, hogy mi is lesz  az ő feladata, hogyan kell viselkednie és mit fognak elvárni tőle a felhasználók. Egyszóval fog kapni egy Role-t. Például itt adjuk meg neki, hogy csak szöveges inputot fog kapni a felhasználótól, vagy csak képet vagy esetleg hangot. Ezután meg lesz tanítva neki, hogy mi a feladata a kapott inputtal. 

Fontos, hogy a tanítás során a prompt egyértelmű legyen. Hiszen az AI nem térhet ki ebből és minden egyes alkalommal csak azt fogja csinálni ami ebben a szerepben meg van adva neki.

Például ha  egy mobil alkalmazásban szeretnénk létrehozni egy olyan AI-t aminek az az egyetlen dolga, hogy ellenőrizze, hogy mi a baja egy növénynek, miért sárgák a levelei és megoldásokat nyújtson erre, akkor az alábbi prompt-ot fogjuk használni a system role megadásánál, nagyon leegyszerűsítve:

„Te egy nagyon profi növény szakértő vagy. Csak egyetlen egy képet fogsz kapni növényekről és a feladatod az hogy megállapítsd, mi a baja a növénynek. Az alábbi struktúra szerint adhatsz csak választ [növény neve], [pontos betegsége], [megoldás a betegségre]. Ha elsőre nem tudod megállapítani, akkor annyi a dolgod [ÚJ KÉPET KÉREK]”

Hasonló alkalmazás egyébként elérhető a Google Play-en és több mint félmillióan töltötték le és nagy része a felhasználóknak előfizetője az alkalmazásnak. 

Mennyibe kerül integrálni egy AI modelt?

Itt kétféle költséget kell számolnunk. Az egyik egy egyszeri fejlesztési költség (a már fent részletezett lépések programozási költsége). A másik költség pedig a folyamatos OpenAI API költsége, amit nagyjából a következőképpen határozhatunk meg:

Kategória Egység USD ár HUF ár Megjegyzés
Szöveg (GPT-3.5 Turbo) 1 szó (~1,3 token) 0,0000026 USD 0,00093 HUF 1 000 szó ~0,93 Ft
Kép (alacsony minőség) 1 kép 0,01 USD 3,59 HUF 256×256 vagy 512×512
Kép (közepes minőség) 1 kép 0,04 USD 14,34 HUF 1024×1024
Kép (magas minőség) 1 kép 0,17 USD 60,95 HUF 1024×1024 részletes

Ezeket az úgynevezett tokeneket előre kell feltölteni és befizetni az OpenAI-nak az API kezelő oldalán. Ezek a token költségek szerencsére szinte elhanyagolhatóak, főleg ha előfizetős modelt alkalmazunk a szoftverünkben – hisz így a felhasználók havonta ennek a többszörösét fizetik, mégis eszméletlen sokat hozzá tud tenni egy AI bármilyen szoftverhez vagy mobil alkalmazáshoz.

Megéri integrálni az AI-t?

Röviden: Igen! Bővebben, a válasz ennél kicsit bonyolultabb. Tényszerű az, hogy az AI térhódítása elképesző léptékű. Szinte mindenki használ ma már valamilyen AI-t. Az olyan mobil alkalmazások vagy szoftverek, amelyekben van AI döntéstámogatás, vagy asszisztens rendkívűl eladhatóak és a kereslet ezekre egyre csak nő.

Ha csak azt vizsgáljuk meg, hogy a jövő szoftverei és alkalmazásai mind-mind AI támogatottak lesznek – hiszen ez az elkereülhetetlen jövő – akkor jogosan érezhetjük azt, hogy lépni kell az ilyen jellegű fejlesztések felé –  hiszen, ha előre tudjuk, hogy mi lesz a jövőben, akkor könnyen tudunk a versenytársak előtt járni.

Önt is érdekli az AI integráció? Kérjen ingyenes árajánlatot és konzultációt!

Ingyenes árajánlat és konzultáció